fredag 8. februar 2013

Overmodne bananer blir til kake...

  Bananene ble bare brunere og brunere uten at jeg fikk tid til å spise de før de ble for brune for min smak.


Så da kom jeg på at jeg kunne lage banankake av de. Jeg bladde gjennom en del kakebøker og fant en oppskrift i Hummingway Bakery sin kakebok.



Jeg hadde alle ingrediensene hjemme og kunne derfor bare sette i gang og lage kaken.



Jeg fulgte oppskriften og hadde så den ferdige røren


over i en smurt og melet brødform.



Så var det bare å steke kaken i ca. 1 time ved 170 grader. 
Den ferdig kaken ble først avkjølt i formen.


Og så avkjølt på rist når den var avkjølt nok til å ta på formen.



Kaken ble nydelig saftig og med passe mye banansmak. Veldig god til ett glass kald melk eller en kopp te.

God helg :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar