lørdag 9. februar 2013

Hobbykveld

I går kveld fant jeg fram skrinet med smykkedelene siden jeg ikke hadde lyst til å se på tv, lese eller strikke.
Jeg var overrasket over hvor mange verktøy, deler og perler jeg egentlig har.



Jeg liker det godt når jeg føler meg i det kreative hjørnet etter lang tid uten den type kreativitet. Å strikke er ikke det samme som å lage smykker. Lager jeg smykker så må jeg først designe det jeg vil lage. Når jeg strikker pleier jeg bare å følge ferdige oppskrifter. Det er kjekt å kunne leke seg litt og prøve å lage noe fint ut fra ens egen fantasi.

Jeg laget to smykkesett bestående av øredobber og smykke.


Det ene settet er veldig klassisk med svarte og hvite perler på smykkewire.


Øredobbene er også veldig enkle.


Jeg la ut perlene som skulle brukes på bordet og brukte linjal for å måle avstanden mellom perlene.




Det andre smykkesettet jeg laget i går er mer romantisk. Jeg brukte organza bånd, store perler og ett romantisk metallanheng.


Til øredobbene brukte jeg swarowsky perler og to metallanheng.


Det meste av utstyret er kjøpt på Panduro, Nordbyes og fra Pagoni.se.

Jeg er godt fornøyd med resultatet etter gårsdagens kreative innsats. Jeg skal bruke ett av settene i kveld når vi er invitert i forsinket bursdagsselskap til Synnøve (svigerinnen min). Jeg har ikke bestemt meg helt for hvilket jeg skal bruke, men det finner jeg ut når jeg har funnet klærne jeg skal ha på meg.

Nå må jeg gå og pakke den lille kofferten min siden vi reiser til Stord i morgen for å hente bilen. Blir bare borte i to netter siden jeg skal på ett jobbintervju på onsdag. Så da må jeg reise tilbake til Bergen på tirsdagskveld. Mye som skjer nå om dagen :-)

1 kommentar: