onsdag 15. mai 2013

Urteskilt

På søndag kjøpte vi seks urteplanter på Plantasjen. I dag har jeg plantet disse over i litt større potter med Leca i bunnen for bedre drenering. Det som da ble ett problem var informasjonslappene til urtene som da ikke kunne henge på de nye pottene. På de lappene stod det navnet til urten og hvor mye vann den trenger. Jeg har ved flere anledninger klart å vanne urter for mye/lite og trenger derfor denne informasjonen. Etter en grundig sjekk på nettet fant jeg ut at det var veldig dyrt å kjøpe ferdige skilt som jeg likte. Så da ble det en tur på Panduro i dag. Der kjøpte jeg en samleboks (6 ulike farger) av deres Outdoor Paint som var på tilbud til 99 kroner, pensler til 99 kroner og 100 flate pinner 18x145 mm (de ser ut som store ispinner) for 43 kroner. Så nå har jeg utstyr til å lage 100 urteskilt om jeg vil ;-) Det blir mye billigere per stykk enn hva jeg fant på nettet.

Alt som trengs for å lage urteskilt.

Jeg begynte med å male alle pinnene grønne. Først den ene siden og så den andre ellers blir det veldig grisete.

Grønn pinne
Så satte jeg i gang med å skrive/male på navn og vanningsinformasjon.

I arbeid (bildet tatt av Jens).


Her er det ferdige resultatet:

Ferdige urteskilt som ligger til tørk :-)


Nå må de bare tørke helt  for ifølge malingsinformasjonen skal de tørke i 72 timer før de kan stå ute. Jeg ser ikke helt for meg at jeg kommer til å vente så lenge med å sette de ned i urtepottene siden de allerede er tørre når en tar på de, men jeg venter nok til i morgen for nå regner det masse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar