mandag 13. mai 2013

Det har vært en regnfylt helg

Det ble en del avslapning i helgen siden det regnet hele helgen med unntak av noen få pauser innimellom. Når jeg var ferdig med å slappe av begynte jeg å rydde og sortere ut ting på kjøkkenet, bokhyllen, DVDer og yttertøy. Det ble to stappfulle Ikea-poser med diverse ting som jeg lerverte til Fretex pluss en gammel DVD-hylle som jeg tømte siden vi aldri ser på DVD lenger. Det er en utrolig god følelse å rydde og gi vekk ting!

Jeg vet ikke helt hvor den kommer fra, men vet at den er GAMMEL og STØVETE. Nå er den hos Fretex. 

Masse ting som ble gitt til Fretex.

DVD-hyllen som nå er hos Fretex.
Bokhyllen under trappen etter at jeg ryddet. Nå er det mye lettere å tørke støv:-)

Ellers har jeg vært i hagen og sett hvor langt våren har kommet.



Ripsbusken som vi plantet i fjor.

Rips

Epletreet har begynt å få knopper:-)
På fredag kjøpte jeg en bukett med nydelige grennelliker. Jeg elsker å ha friske blomster i huset.




I går var vi en tur på Plantasjen for å kjøpe litt blomster til å ha i pottene i inngangspartiet siden løkblomstene begynner å bli helt avblomstret. Løkblomstene ble flyttet over i bedet.

Her er løkblomstene som er nesten helt avblomstret og brune.

Inngangsparitet med de nye blomstene.

Klematis og vakker lilla blomst.


Stor korg med sommerfugllavendel og margeritter.
Nærbilde av margeritt i regn.

Vi kjøpte også masse urteplanter siden de var på tilbud (3 for 100) og en ampel med jordbær.

6 forskjellige urter: Basilikum, Rosmarin, Oregano, Mynte, Persille og Timian.

Jordbær

Det er allerede ett stort bær på planten:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar