mandag 20. mai 2013

Siste friuke før oppstart i ny jobb

Sist uke har vært min siste friuke før jeg begynner i ny jobb i morgen. Så tiden ble brukt til å ordne mye i huset og hagen. Det resulterte i at vi blant annet var på Ikea både på mandag og på onsdag. Nå er alle prosjektene avsluttet og jeg kan slappe av resten av min siste dag som arbeidsledig. Vi har ryddet, handlet og malt ute. Det fine været denne helgen har vi utnyttet til å få malt balkongen som ble bygget i fjor. Vi grunnet på lørdagen i ca. 5 timer, på søndag malte vi i 10 timer og i dag malte vi siste rest på ca. 2 timer. Det var mer jobb enn det så ut til å være. Nå er jeg helt utslitt og gleder meg til en rolig kveld i sofaen.

Ryddet alt under trappen, bildet som står oppå hylla har vi hengt opp i dag.

Ordnet litt på kontoret. Jeg har fått meg en magnettavle (to tavler fra Ikea 119 kr per stk.).

På kjøkkenet har vi fått oss en hylle (Billy fra Ikea) som nå rommer alle kokebøkene, te, kaffekapsler og mer.

Vi har fått oss minidrivhus fra Clas Ohlson (249 kroner) som nå står på balkongen.
Inni har vi urter, en tomatplante (Ikea 69 kroner) og den selvsådde salaten.
Salaten som jeg sådde for nøyaktig en uke siden har begynt å spire. Det gikk veldig fort.
Vi har malt balkongen og alt rundt som ble skiftet ut når den ble bygget. Her er Jens i stigen og jobber.

Her ser en at skilleveggen og hele rekkverket er malt.
Hagen på baksiden er stelt og har fått noen nye planter.

Hagen på baksiden.

En sukkerert har begynt å spire.

Tulipan som blomstrer. Veldig sene spør du meg. De begynte å blomstre i går.

En annen sort tulipan.

Tulipan

Løytnantshjerte nylig kjøpt på Plantasjen. Jeg elsker denne stauden.

En annen staude som tåler å stå i skygge noen timer hver dag.
Alt i alt er jeg veldig fornøyd med hvordan det ser ut hjemme og hvor mye vi har fått gjort den siste uken. Så nå er jeg klar til å begynne å jobbe igjen i morgen. Jeg gleder meg kjempe masse til i morgen. Jeg har alt bakt Scones som jeg skal ha i matboksen:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar