mandag 27. mai 2013

Mandag igjen

Sist uke begynte jeg å jobbe igjen. Jeg trives kjempe godt i den nye jobben. Det er veldig spennende og mye nytt. Så jeg merker at jeg blir fort sliten når dagene blir lange. Jeg har allerede jobbet over 3 timer mer enn jeg egentlig skal. Tokten på onsdag har en del av skylden for overtiden. Vi var ute med UiB sin forskningsbåt for å fiske sjøpølser.

Bildet er tatt fra: http://hildetarbilde.blogspot.com/
  

Vi jobber med noen organismer som lever i tarmene på sjøpølsene kalt Meara stichopi. De ser slik ut i mikroskop:


Vi jobber med en del andre marine organismer i tilegg til Meara, men de får jeg vise en annen gang.

På jobb snakkes det engelsk nesten hele tiden. Jeg merker at jeg alt på bybanen på vei til jobb begynner å tenke engelsk. Jeg får endelig trent engelsken min nesten hver dag:-) Det må da hjelpe på ordforrådet mitt. Alle er kjempe hyggelige og det er god stemning og mye latter på jobb hver dag. Jeg trives veldig godt og føler meg veldig velkommen av alle. En veldig god start:-)

Jeg merker at det er lenge siden jeg har jobbet nå siden jeg blir veldig sliten av å være på jobb. Det tar nok i allefall to uker til jeg er helt på topp igjen. I helgen slappet jeg av og koste meg i solen. Det var veldig deilig. På lørdag var Lene på besøk for å grille og drikke Mojitos. Det var en kjempe fin kveld selv om det blåste litt mens vi satt ute og koste oss med god mat og drikke.

Nå skal jeg lage meg en kopp te og se litt på tv før det er leggetid her. Jeg har ikke lyst til å forsove meg i morgen også. I dag våknet jeg 25 minutt for sent og ble så stresset at jeg faktisk kom på jobb 10 min tidligere enn det jeg pleier. Utrolig nok! Så i morgen har jeg lyst til å starte dagen litt roligere og uten å springe til bussen med frokosten i hånden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar