onsdag 13. mars 2013

Ny smart kjøkkendings

Jeg har i flere år irritert meg over blenderen vår som er blitt helt umulig å rengjøre etter bruk i tillegg til at den ikke klarer å knuse is. Blenderen som nå blir kastet ut fra kjøkkenet er en slik:


Problemet et at en må bruke plastinnsatsen i lokket til å skru ut kniven i bunnen av blenderen. Plasten er ikke kraftig nok til å holde på formen når den utsettes for mye krefter og glipper når en skal skru ut kniven. Vi har prøvd å bruke ett batteri for å unngå at den glipper når vi prøver å skru ut kniven. Det virket enn stund men nå er hakkene så slitte at jeg ikke har krefter til å skru ut kniven lenger. Slik ser plastdelen fra lokket med batteri ut som en skal bruke til å skru ut kniven:



Det er nå minst to år siden jeg har brukt blenderen. Jeg er veldig glad i smoothie, men siden blenderen er blitt så umulig å rengjøre har jeg bare gitt opp.

På lørdag var jeg sjå Lene som lagde strawberry daquiri til oss. Lene brukte denne fantastisk smarte stavmikseren til Braun til å knuse isbiter og frosne jordbær:



Stavmikseren heter BRAUN MR540Aperitif. Den har mange smarte funksjoner som visp, stavmikser, urtehakker og ishakker. Den har utrolig mange bruksområder og kan erstatte en del andre kjøkkenapparater som bare tar opp mye plass i skapene.
Jeg gikk til Expert på mandagen for å se om de hadde den i butikken. De hadde ikke flere igjen og i tillegg koster den 899 kroner i butikken, mens den på Expert sine nettsider koster 729 kroner. Derfor endte det opp med at jeg kjøpte den via nettet og fikk den levert til min nærmeste Expert butikk siden jeg da ikke trengte å betale frakt i tillegg. På denne måten sparte jeg en del penger.
Så nå er vidunderet kommet i hus. Jeg har alt ryddet ut de tingene fra kjøkkenet som vi nå ikke trenger lenger. Her er bildet av utstyret som er i esken:




En kan også kjøpe en del ekstra utstyr hvis en ser behovet for flere funksjoner. Jeg får se om vi trenger noe mer etter å ha brukt den en stund.

Nå gleder jeg meg til å lage smoothie og andre lekre ting.

2 kommentarer:

  1. Skal si stavmikseren min gjorde inntrykk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er kjempe god i bruk. Nå kan jeg lage smoothie, daquiri og alt mulig annet. Skal prøve å bruke den til å lage pesto i morgen. Fantastisk kjøkkendings som tar lite plass i skapet.

      Slett