torsdag 7. mars 2013

Ferdig Marius-genser


Nå er endelig genseren ferdig. Den ble litt større enn jeg trudde, men det er sikkert på grunn av at jeg valgte å strikke den i ett litt tjukkere garn enn det oppskriften var laget til. Garnet jeg brukte var ett av de foreslåtte alternativene som var mye rimeligere enn original garnet. Jeg hadde ikke lyst til å bruke 800 kroner til garn når jeg kunne slippe unna med 350 kroner.

I dag (til jeg skal gå ut) har jeg koseklær på meg og ingen sminke. Derfor blir det med vilje litt uskarpe bilder her på bloggen av meg og genseren. Dere trenger ikke se hvor trøtt jeg ser ut når jeg har brukt morgenen til å drikke store mengder te, søke på jobb, surfe på nettet og blogge :-)



Genseren er kjempe herlig på. En ny favoritt i skapet når jeg skal ut på tur eller bare slappe av:-)

Nå må jeg bare kjøpe garn til neste prosjekt. Jeg har funnet en fin og enkel jakke uten knapper i Allers bladet Herlig Strikk som jeg kjøpte for ca. to uker siden. Den er mye lettere å strikke enn Marius-genseren og i følge oppskriften skal det gå på en helg. Jeg fant bildet av jakken på nettsiden til Sandnes Garn hvor Allers har fått oppskriften fra:

Modell 18

Garnet kommer jeg til å kjøpe i min favoritt strikkebutikk Strikke Lykke. De har ett godt utvalg i garn, er alltid behjelpelige og har mye kunnskap. For ikke å nevne at jeg elsker strikkepinnene de selger!

Fram til jeg får dillet meg til byen og handlet garn får jeg strikke sokkene som jeg har kjøpt garn til for lenge siden. Det er kjedelig, men garnet må brukes opp før korgen i stuen igjen renner over av garn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar