tirsdag 29. januar 2013

Sånn går dagene...



På lørdags kveld hadde jeg besøk av venninnen min Lene. Vi koste oss med hjemmelaget pizza og rødvin før vi så filmen Magic Mike. Den var ganske morsom, men historien ble av og til trukket litt for langt. Alt i alt var det en veldig koselig kveld.





På søndag skulle jeg egentlig bare gå en tur opp på Smøråsfjellet, men jeg fant en annen rute som jeg ville prøve. Det endte med at jeg gikk lenge på en sti i skogen der det kun hadde gått 3 stykker før meg (nysnø er veldig avslørende) og endte til slutt opp på andre siden av fjellet, nærmere bestemt Titlestad. Heldigvis har jeg vært der på sykkeltur før så jeg viste hvor jeg var. Jeg hadde ikke lyst til å gå tilbake samme vei som jeg var kommet så da brukte jeg kart og GPS på mobilen for å finne en annen sti tilbake. Det endte opp med at jeg gikk via Øvre Titlestadvegen til en sti som gikk gjennom skogen til parkeringsplassen til turområdet til Smørås. Når jeg var kommet meg tilbake dit hadde jeg allerede vært på tur i nesten 2 timer. Jeg hadde god tid og gikk den vanlige runden på Smørås før jeg gikk hjem igjen. Totalt sett tok turen 3 timer. Jeg var herlig sliten etter turen og brukte så resten av dagen til å slappe av i sofaen med en god bok.

Boken jeg leste er Britannia Road 22 som jeg fikk til bursdagen min i høst av Lene.


Denne boken handler om ett ungt ektepar som kommer fra hverandre under andre verdenskrig i Polen, og hvordan livet deres blir sammen når de treffes igjen i England etter seks års adskillelse. Det er en sterk historie om en sterk kvinne som gjør alt for å beskytte barnet sitt og for å gi barnet en familie. Boken er velskrevet og jeg brukte bare tre dager på å lese hele boken. Når jeg hadde lest ut boken satt jeg igjen med en veldig god følelse. 

I går gikk mesteparten av dagen med til å strikke pulsvarmere i Marius-mønster som nå er blitt ferdige.




Disse skal jeg sende med posten til søsteren min som en overraskelse. Hun vet egentlig bare at jeg har strikket sokker til samboeren hennes. Jeg håper hun blir glad for de.

I dag har jeg så langt bakt både fine og grove rundstykker for å fylle opp frysen til Jens kommer hjem på fredag, sett etter jobb på nettet (ingenting nytt for meg i dag) og nå skal jeg gå og gjøre litt husarbeid før jeg skal ut og jogge en tur i regnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar