fredag 25. januar 2013

Uken som har gått



Mandag og tirsdag denne uken gjorde jeg ikke så mye annet enn å søke jobber, trene, rydde og vaske hjemme. Jeg fikk også strikket ferdig sokkene til Marina (søsteren min) og Stig-Andre (samboeren hennes). Nå må jeg bare kjøpe en stor nok konvolutt/eske og sende de avgårde til Lillehammer. 


På tirsdagskveld bakte jeg fantastisk gode sjokolade cookies med peanøttsmør etter en oppskrift fra denne boken:

På onsdag fikk jeg lunsjbesøk av Kine, venninne og tidligere kollega. Jeg bakte rundstykker rett før hun kom etter denne oppskriften. De ble aldeles nydelige. Det beste var at jeg hadde alle ingrediensene hjemme i kjøkkenskapet og behøvde ikke å handle inn noen ting utenom pålegg.
Vi koste oss med den gode lunsjen først ...








...og etterpå slappet vi av i sofaen og koste oss med kaffe/te og cookies.


Dette var siste muligheten vi hadde til å ta en hjemmelunsj siden Kine begynner i ny jobb på mandag. Da var det bra at vi fikk litt tid til å kose oss på en onsdag formiddag.

I går var jeg på jobbintervju hos Temp-Team AS som søker etter 2 vikarer for Eurofins i Sandviken. Stillingene har betegnelsen laborant noe som tilsier egentlig en person som bare har tatt videregående og fagbrev. Så lønnen er en del lavere enn det jeg har hatt før samtidig er det en mulighet til å utvide min kunnskap med noe helt nytt og å komme inn i det private arbeidsmarkedet. Intervjuet gikk veldig bra og jeg er nå veldig spent på om jeg blir kalt inn på intervju nummer to som utføres av selskapet selv.

Etter intervjuet møtte jeg Lene for å spise lunsj sammen før vi skulle på kino. Vi endte opp på Barfot der vi spiste en god pastarett med kremet saus og kylling. Det var veldig hyggelig.

På kino så vi De urørlige. En fantastisk fransk film. Den anbefales på det sterkeste! Jeg lo og koste meg masse.


Det som var litt rart var at i salen under forestillingen var det ca. 20 stykker og gjennomsnittsalder lå på rundt 65 år. Det var mange pensjonister på kino kl. 14.15 en torsdag. Jeg har ikke vært på kino så tidlig på dagen på mange år.

Etter forestillingen la vi ut på en liten byvandring og koste oss i det flotte vinterværet mens vi snakket om filmen og masse annet. Jeg var hjemme igjen rundt kl.19.30. Det var en veldig kjekk dag.

I dag sitter jeg hjemme og skriver jobbsøknader, drikker te, ser på snøen som daler ned ute og slapper av til jeg skal ut og trene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar