søndag 13. januar 2013

Den første genseren jeg har strikket selv

Jeg visste at jeg ville få mye tid til å strikke. Derfor bestemte jeg meg for å prøve å strikke en genser. Mange hadde snakket om hvor lett det er å strikke en Skappel-genser. Så jeg fant Oppskrift på bloggen til Maria Skappel og kjøpte meg garn. Jeg strikket genseren i ett annet garn siden jeg ikke hadde lyst til å bruke 1000 kroner på garn til en kosegenser. Jeg valgte  Drops Alpaca og Drops Vivaldi i naturhvit. Da kostet garnet til hele genseren ca. 350 kroner siden Alpaca garnet var på tilbud.

Slik ser de ferdig strikkede delene ut:


Ett nærbilde av ett erme:


Her er hele genseren montert:


En veldig god kosegenser bortsett fra at ermene ble litt lange:

 Den neste genseren jeg skal strikke er en klassis Marius genser til meg selv. Det blir spennende. Garnet har jeg allerede kjøpt. Så nå må jeg bare vente på at strikkelysten inntar meg igjen.

Etter at genseren var ferdig fikk jeg behov for å gjøre noe annet som resulterte i at jeg på 3 dager puslet dette puslespillet som har 1000 brikker:




Jeg har alt kjøpt meg to nye puslespill. Ett med 1000 brikker og ett med 3000 brikker. Jeg ser fram til flere kvelder med god musikk, en kopp te og puslespill :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar