søndag 17. april 2011

Søndag

Det er søndag og det regner masse.Hele Bergen er forsvunnet i tåken.Slik er utsikten fra terassen:

Da er det godt å sitte inne på et varmt kjøkken og kose seg med en god frokost.I dag hadde jeg lyst på noe frukt i tillegg til knekkebrød med kremost og paprika. Det vi hadde hjemme var ananas og druer.Det fungerer godt sammen. Det eneste som er litt vanskelig er å kutte ananasen, men for 3 uker siden lærte jeg meg hvordan det skal gjøres skikkelig. Man begynner med å kutte av endene og så er det bare å å dele den opp i båter, kutte av på toppen (den harde midten) av båten og å ta bort skallet.


Frokosten såg slik ut:


Siden det regner sånn i dag kommer jeg til å bruke litt tid til å lese videre i boken jeg holder på meg:


Boken er bra skrevet og historien tar til stadighet nye og overraskende vendinger.Jeg er bare komt halvveis i boken og skulle ønske at jeg hadde fått lest mye mer allerede. Godt jeg har påskeferie fra tirsdag til tirsdag.

Ellers har jeg funnet fram sokkene jeg har strikket til Pappa, han skal få de som en påskegave:


Jeg må bare huske å pakke de i sekken til tirsdag.Da går turen til Nord-Trøndelag.Det er meldt regn.Håper yr.no tar feil og at det blir litt sol slik at en kan oppholde seg utendørs uten regntøyet.

Så nå får jeg lese litt i boken min og håpe på at regnet gir seg litt til jeg skal på fjelltur.

Ha en fin søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar