lørdag 16. april 2011

Lasagna Mexico

Siden det er lørdag og helg hadde jeg lyst til å lage noe godt til middag. Jeg er litt lei av vanlig Taco så da var denne lasagnen en god variasjon. Oppskriften fikk jeg en gang for lenge siden av en venninne som serverte denne til middag. Den var så god at jeg ville lage den selv. I dag bestemte jeg meg for å lage den for første gang.
Det var enkelt å lage lasagnen og resultatet ble kjempe bra. Det ble veldig godt med salat og hvitløksbrød som tilbehør.

Ingredienser:
ca. 400 g kyllingfilet
2 ss smør/margarin
1 pose Fajita Spice mix
1 pk Soft Tortilla
1 ss mel
1 ½ grønn paprika
½ rød paprika
1 dl fløte (eller melk)
1 dl vann (i forbindelse med kryddermiksen)
1 boks Garlic Salsa (medium) (Jeg fant ikke Garlic Salsa så jeg brukte vanlig Salsa og tilsatte 3 båter hvitløk)
1 løk
ca. 200g revet ost

Del kyllingen i biter og stek den i smør. Hell oppi løk og paprika. La det surre litt. Strø over mel og kryddermiks. Spe på med vann, fløte og salsa. La dette småkoke i 5-10 minutter.

Smør en ildfast form. Legg lagvis Tortilla og kyllingsausen. Begynn og avslutt med Tortilla. Det ble 4 lag med Tortilla og 3 lag med saus. Ha revet ost på toppen.

Gratineres i ovnen på 200 grader i ca 20 min.

Serveres med hvitløksbrød og salat.
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar