tirsdag 21. juni 2011

Sommer er tid for lesing

I det siste har jeg fått lest litt bøker. Jeg har blant annet lest Vann til elefantene av Sara Gruen som har fått mye bra kritikk.


Jeg ble fanget av historien om Jacob Jankowski som sitter på et gamlehjem og mimrer om fortiden sin som dyrlege for et sirkus. Personskildringene er troverdige og interessante. Historien er rett og slett medrivende. Det er høydepunkter og nedturer som skildres som om de virkelig har funnet sted. Det viktigste er at dette er en sterk kjærlighetshistorie som fenger og en må vite hva som skjer videre. Jeg hadde vanskelig for å legge boken fra meg. Denne boken kan jeg absolutt anbefale videre for alle som ser etter en kjærlighetshistorie som fenger.



En annen bok jeg har lest og likt veldig godt er Hotellet på hjørnet av bitter og søt som er skrevet av Jamie Ford.


I boken møter vi Henry som forteller om de dramatiske hendelsene som førte til at han ble skilt fra sin barndomskjæreste Keiko under den andre verdenskrigen. Minnene om denne hendelsen blir vekket når Panama Hotell skal restaureres og eiendeler som var blitt stuet vekk i kjelleren under krigen blir hentet fram igjen. Historien forteller om hvordan japanerne ble behandlet etter Pearl Harbor angrepet. Dette er en gripende historisk roman som belyser en del av hendelser under andre verdenskrig som jeg aldri hadde hørt om før. Jeg ble veldig fasinert av historien og klarte ikke å legge fra meg boken. Jeg las hele boken på en helg.
Denne vil jeg anbefale for de som ønsker å lese en god bok i sommer!

Akkurat nå leser jeg Barnepiken av Kathryn Stockett. Denne boken har så langt vært bra og jeg gleder meg til å lese resten.













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar