søndag 25. august 2013

Helg med masse sol

På torsdag malte jeg den siste karmen på balkongen. Slik så det ut før:




Etter:




Det er litt finere med hvit karm enn en brun:-)

Jeg har sittet masse ute siden torsdag siden sommeren kom i retur og det måtte nytes.


Så denne helgen har gått med til å sole seg, lese, slappe av og bare nyte livet.

I dag har jeg laget en ny ladning med hjemmelaget müsli. Jeg tar diverse ingredienser (f.eks. mandler, 4 korn, havregryn, rosiner, tørket frukt, honning) og lager min egen müsli som jeg spiser til frokost hver dag før jobb. Oppskriften har jeg diktet selv etter å ha googlet og lest mange forskjellige oppskrifter. Jeg variere innholdet etter det jeg har hjemme. Så jeg kan ikke gjengi noen nøyaktig oppskrift. Det jeg gjør er å blande sammen alt unntatt rosiner og tørket frukt. Har det på ett bakebrett med papir og har flytende honning over. Blander det sammen og steker det så på 175 grader i ca. 15-20 minutter. Avkjøler og har så i rosiner og tørket frukt.

Før steking i ovn:


Ferdig på glass blandet med rosiner og tørket mango og papaya:


Nå skal jeg ut og gå en liten tur før det er leggetid. Har sittet alt for mye i ro i dag, men herlig var det ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar