søndag 9. juni 2013

Tips til søndagsfrokost

Hva er vel bedre enn nystekte pannekaker til frokost. Jeg elsker pannekaker! Her er oppskriften jeg pleier å bruke:

Ingredienser:
3 dl mel
1ts salt
4 egg
5 dl melk
1 ss sukker

Jeg starter med å ha eggene i bollen, og så følger melk, sukker, salt og mel. Jeg rører alt dette godt sammen med en visp og så lar jeg det stå på kjøkkenbenken i ca.20 minutter før jeg begynner å steke de.


Jeg varmer opp stekepannen (jeg har en flat pannekakepanne/crepespanne) på maks og så før jeg har i røren skrur jeg ned varmen litt for ikke å svi pannekakene.

Crepespanne


Det tar ca. 20-30 minutter å steke hele røren. Her er de ferdige pannekakene:


Jeg pleier å bruke hjemmelaget plommesyltetøy på pannekakene (syltetøyet er det svigerfar som lager).
Så er det bare å nyte frokosten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar