torsdag 5. juli 2012

Effektiv ettermiddag

I dag var listen over ting jeg skulle ordne etter jobb ganske lang. Rett etter jobb reiste jeg til Lagunen for å ordne noen presanger og handle litt mat. Det gikk ganske kjapt selv om jeg brukte litt tid på gavene. Var hjemme kl.16.15 og begynte med en gang å vaske golvet på balkongen. Jens skal beise den i morgen siden det endelig er opphold lenge nok til at det rekker å tørke før det begynner å regne igjen. Det tok litt tid å vaske den,jeg brukte litt lenger tid enn jeg hadde tenkt, men det gjorde ingenting siden det var veldig deilig å få kjølt seg ned litt. Jeg hadde i ført meg shorts og gikk barfot for å unngå å skitne ut klær og sko. Det var en del støv og fugleskitt på balkongen som jeg måtte bruke litt tid for å få kostet det vekk. Når Jens kom hjem fra jobb hadde jeg til og med rukket å vaske raskt over vinduet og balkongdøren. Så nå er også vinduene rene.

Etter å ha vasket meg, tørket meg og drukket litt vatten gikk turen til Byggmakker butikken som ligger kun 10 minutts gange fra der vi bor. Der spurte vi om hva de anbefalte av beis og olje. Anbefalingen var klar og tydelig: Bruk beis! Når det var bestemt måtte vi velge farge. Endte opp med en mørke brun farge fra Jotun, den heter eksotisk tre. Blir spennende å se hvordan det blir. Det var tungt å bære de to 3 liters bøttene hjem. Hankene er ikke laget for at en skal bære de langt. De skar seg inn i huden! Jotun folka har nok ikke tenkt over at folk uten bil også kjøper maling og da må bære den litt lengre enn 10 meter. Det endte opp med at Jens måtte bære begge spannene hjem, mens jeg bar de to penslene vi kjøpte i tilegg :-)
Hjemme igjen gjaldt det å skru på stekeovnen og sette i gang med å lage middag,sånn at vi kunne spise middag før klokken 20. Det ble panerte fiskebiter stekt i ovnen, villris, bairnessause og agurksalat med rømmedressing. Enkelt og godt :-)

Nå er det avslapning de siste timene før leggetid i morgen er det jobb, og så begynner den travle helgen der jeg begynner med middag hos Lene (noe jeg har sett fram til hele uken) og på lørdag blir det feiring av Øystein sin bursdag hos Synnøve og Øystein (det blir nok enda en koselig kveld som jeg gleder meg til,dessuten får jeg da kose med Amai). På lørdagen må jeg også gå og kjøpe noe som dreper bladlus. Rosene mine (våre) er blitt angrepet av ekle små grønne vesen som spiser hull i bladene og gjør at rosene ser stygge ut;-( Så da er det bare søndagen igjen til å ta igjen ALT av husarbeid og trening som har blitt utsatt hele uken. Vi får se hvor mye jeg orker å gjøre på søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar