onsdag 10. april 2013

Ny jobb og litt dill...

Det viktigste som har skjedd den siste tiden er at JEG HAR FÅTT MEG NY JOBB:-) Helt siden jeg fikk tilbudt jobben på mandagskveld har jeg gått rundt i en slags lykkerus. Utrolig hvor glad og letta jeg ble når jeg fikk meg ny jobb. Jeg skal begynne å jobbe i midten av mai. Så nå kan jeg nyte den siste måneden hjemme og bare kose meg. Ikke flere timer med kjedelig jobbsøking hver dag. Forresten så er det her jeg har fått jobb: SARS International Center for Marine Molecular Biology. Jeg har fått en 100% stilling som avdelingsingeniør siden det er en ansatt som skal ut i svangerskapspermisjon. Jeg skal jobbe med utviklings biologi. Jeg gleder meg veldig til å begynne med noe nytt:-)

Nå over til noe annet. I påsken var vi på Stord og nøt noen rolige dager i nydelig vær. Vi gikk noen turer blant annet opp Siggjo på Bømlo, grillet, så noen filmer, løste påskenøttene på NRK1, spiste god mat, var med venner og slappet av. Når påsken var over og vi var ferdig avslappet og Jens fortsatt hadde fri ordnet vi noen ting i huset.
Vi har endelig malt veggen på kjøkkenet som måtte sparkles etter at en hylle løsnet og lagde fire store hull. Jeg ble kjempe fornøyd. Vi måtte male to strøk siden den opprinnelige fargen er en del mørkere enn den nye. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet. Resultatet ble slik:

Det er veggen uten bilde som er blitt malt. Den er malt i en lysegrå farge kalt Morgendis fra Jotun Green Room.
Vi har også tatt oss en tur til Ikea for å kjøpe litt forskjellig. Vi har endelig kjøpt en taklampe til gjesterommet. Jens hang den opp med en gang vi kom hjem fra Ikea. Veldig så effektiv han kan være noen ganger. Jeg liker det:-)

Taklampe fra Ikea. Kostet bare 198 kroner. Veldig enkel og fin. Gir veldig godt lys.
 Vi kjøpte også en del kjøkkendingser, kubbelys, ett lite hagebord meg to stoler til å ha på terassen bak huset og en nydelig orkide. Jeg elsker orkideer og de på Ikea er nydelige og veldig rimelige. Så denne ble med oss hjem.



I går ettermiddag møtte jeg Lene i byen for å spise middag og prate. Jeg reiste inn til byen litt tidligere for å shoppe litt. Jeg har hatt lyst på noen kopper fra Green Gate lenge og nå som jeg har fått meg jobb var det på sin plass å feire litt. Så jeg kjøpte to kopper og en metallboks. Jeg kjøpte de på Solstrand blomster og interiør. De har akkurat begynt å selge Green Gate produkter. Det er billigere å handle på Solstrand enn på Holmehuset. Jeg var innom begge i går og sammenliknet priser og utvalg. Jeg kommer til å handle på Solstrand også i framtiden.

Kaffe Latte krus i  mønsteret Candy Mint.

Boks i mønsteret Doris Mint.
På Kitch'n fant jeg noen Rosendahl Grand Cru skåler på tilbud. Ett sett med tre ulike størrelser. Jeg elsker de enkle linjene og designet. Jeg har fått ett kakefat i samme serie til jul så da passer det fint med noen skåler i samme serie.

Rosendahl Grand Cru

Lene  og jeg spiste middag på Naboen og hadde det kjempe gøy. Alltid kjekt å være med Lene. Etter at vi hadde spist maten og sittet vel og lenge og pratet gikk vi en tur på Kanel ("ny" Cafe på Galleriet) og hadde litt dessert der.  Det var en koselig kveld.

Nå har jeg tenkt å gå meg en tur i solskinnet. Må nyte den siste måneden der jeg kan gjøre akkurat som jeg vil hele dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar